• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Na środku sali ułożone koło z szarf. W nim rozrzucone różne guziki.
W dowolnych miejscach sali każde dziecko formuje z szarfy swoje koło i zajmuje obok niego miejsce.
Dzieci biegną w określonym kierunku między szarfami. Na sygnał "stop", zatrzymują się.
Jedno uderzenie w bębenek oznacza, że do koła podchodzą dziewczynki. Chłopcy przechodzą do siadu skrzyżnego obok swoich szarf.
Nauczycielka trzyma w rękach kartoniki (w ilości 1-4). Ile kartoników uniesie w górę tyle guzików podnosi każda z dziewczynek i następnie przenosi je do swojego koła z szarfy.
Dwa uderzenia to znak, że do koła podchodzą chłopcy i wybierają guziki w ilości równej ilości kartoników.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
Po jej zakończeniu dzieci zajmują miejsca przed swoimi szarfami. Przeliczają w zakresie cztery. W swoich kołach wykonują dowolne kompozycje z guzików. |
|
|
|